SERIJE: MART 2022

KOMEDIJA


BETTER THINGS: Sezona 5 (Ocena 5/5) Ova mešavina drame i komedije sa FX je sjajna u svojoj poslednjoj sezoni, kao i u prethodne četiri. Seriju su kreirali Pamela Adlon i komičar Luj Si Kej, koji su zajedno sarađivali i na njegovoj odličnoj seriji Louie; ali Si Kej se povukao kada se otkrilo za njegove seksualne skandale, pa možemo govoriti o Pameli Adlon kao jedinom kreatoru i autoru serije. Ona piše scenario za većinu epizoda, u petoj sezoni je režirala sve epizode, a i igra glavni lik Sem Foks, polu-uspešne glumice i samohrane majke tri ćerke iz Los Anđelesa. Najstarija ćerka Maks – nekada razmažena tinejdžerka – je sada sazrela; srednje dete Frenki preispituje svoj pol i ne želi da je Sem posmatra kao ćerku; a najmlađa Djuk, koja je nekada bila najzrelija od svih tri se sada kao tinejdžerka nosi sa depresijom. Manji je fokus na Seminoj glumačkoj karijeri i ljubavnim neuspesima, a veći na porodičnim odnosima, naročito što je tu i Semina majka Fil, koja se u sve meša i sa kojom Sem ima komplikovan odnos. Sama struktura epizoda je takva da nema previše radnje i jednog ili više zapleta koji su u fokusu, već više pratimo isečke iz Seminog života – često smešne i apsurdne, a nekad tužne i realne. Pamela Adlon je u liku sarkastične, ali iskrene Sem stvorila jedan od najboljih likova sa televizije, koja je uvek spremna da svakog sasluša i razume; ali nikada ne daje nepotrebne savete, jer ni sama ne zna šta radi – već sve okrene na šalu i prihvati svoj haotični život takav kakav jeste.


SEARCH PARTY: Sezona 5 (Ocena 1/5) Komedija sa elementima misterije i trilera, Search Party, je započela život na manjem kanalu TBS, da bi od treće sezone prešla na HBO Max, i kako joj je popularnost rasla, kvalitet je sve više opadao. Počelo je sa izgubljenom milenijalkom Dori, koja kreće u potragu za nestalom poznanicom sa koledža; što je dovelo do ubistva i Dorine otmice u četvrtoj sezoni. Sada u poslednjoj sezoni serija prelazi u SF, kada Dori nakon otmice postane neka vrsta gurua i okuplja oko sebe kult, što dovodi do stvaranja pilule koja pretvara ljude u zombije. Potpuni prelazak u drugi žanr, sa iritantnim likovima, Search Party je i dalje cenjen od strane američkih kritičara; ali po meni serija se nakon prve i druge sezone pogubila i dala nam jedno od najlošijih finalnih sezona ikada.


THE MARVELOUS MRS. MAISEL: Sezona 4 (Ocena 4/5) Komedije treba da traju pola sata, kako nas ne bi udavile sa razvučenom pričom; ali The Marvelous Mrs. Maisel od početka ima epizode koje traju sat vremena, i to se oseti jer radnja često luta i ima nepotrebnih podzapleta. Priča o jevrejskoj domaćici iz Njujorka 1950ih, koju ostavi muž, pa neočekivano nađe karijeru u svetu stend-ap komedije, je Amazonu donela Emi za najbolju komediju u prvoj sezoni. Kasnije sezone su prošle manje zapaženo, i u ovoj pretposlednjoj sezoni smo ušli u 1960. ali Midž i njena menadžerka Suzi se i dalje bore za mesto na vrhu, gde baš i nema mesta za žene komičarke. Tu su i dalje Midžini otkačeni roditelji, bivši muž, njegovi roditelji, i brojni likovi koji su zaista postojali poput legendarnog komičara Lenija Brusa – koji očigledno privlači Midž, ali znamo da je on u stvarnosti tragično završio od droge. I dalje je prikaz tog vremena kroz kostime i scenografiju sjajan, a likovi i glumci veoma dobri; pa iako su epizode pomalo razvučene, ova serija je prijatna za gledanje.


AFTER LIFE: Sezona 3 (Ocena 3/5) Meni se prva sezona Netflixove serije After Life dopala, iako nije tipična komedija. Britanski komičar Riki Džervejs igra novinara i udovca Tonija, koji je postao još ciničniji nakon smrti supruge. Polako, uz ljude oko sebe, on se sve više otvara i postaje empatičniji, ali ne potpuno već je i dalje sarkastičan i ponekad besan na svet i to što mu je oduzeta ljubav njegovog života. Poslednja sezona se bavi temama koje su već obrađene u prethodne dve, pa mislim da bi bilo najbolje da je After Life ostao miniserija od prvih šest epizoda.


THE HOOK UP PLAN: Sezona 3 (Ocena 3/5) Francuska romantična komedija sa Netflixa, The Hook Up Plan (ili Plan Coeur), je započela sa premisom u kojoj dve prijateljice unajme eskorta za svoju usamljenu prijateljicu; ali naravno, oni su se zaista zaljubili i započeli vezu. Nakon raskida i pomirenja, u poslednjoj sezoni oni pokušavaju da dobiju dete; jedna od prijateljica se nosi sa rakom i neočekivanom političkom karijerom; a treća balansira majčinstvo, brak i posao, ali i posreduje između svojih prijatelja čiji su odnosi sve komplikovaniji. Simpatična serija, koja ipak ne ostavlja ništa preterano vredno pamćenja, The Hook Up Plan je okej za ubiti vreme.


STARSTRUCK: Sezona 2 (Ocena 3/5) Većina romantičnih komedija nisu toliko prisutne na velikim ekranima, kao nekada, nego su se preselile na televiziju. Po meni taj žanr mora da ima dosta jake likove kako bi prihvatili slučajne susrete, raskide i prepreke koji samo služe da drže par razdvojenima, sve kako bi ih spojili u poslednjoj sceni. I tu nastaje problem, jer romkom se završi kad par ostane zajedno. Tako su glumac iz Londona koji se polako penje na A listi, Tom, i ne preterano uspešna devojka, Džesi, nakon seksa za jedno veče se zaljubili i postali par na kraju prve sezone. U drugoj, njihova veza nailazi na nove probleme, ali po meni potpuno nepotrebne samo kako bi se serija produžila.


Sa Apple TV+ i Netflixa dolaze dve komedije, koje u sebi imaju i misteriju i triler. Prva, THE AFTERPARTY (Ocena 4/5), prati grupu starih prijatelja koji se okupe na godišnjici mature, ali jedan od njih, pop zvezda, završi ubijen. Detektivka koja istražuje sluša ispovest svedoka i svaka epizoda je različitog žanra u zavisnosti od toga ko je svedok – pa imamo epizodu poput romantične komedije, akcionog filma, mjuzikla, psihološkog trilera, tinejdž drame, animacije, policijskog procedurala i dečije emisije. Brojni poznati komičari igraju glavne likove, a sama misterija i mešanje žanrova čine ovu seriju zabavnom za gledanje.


Netflixova THE WOMAN IN THE HOUSE ACROSS THE STREET FROM THE GIRL IN THE WINDOW (Ocena 4/5) namerno ima predugačak naslov, jer parodira psihološke trilere koji su postali popularni u zadnjih nekoliko godina, baziranih po knjigama, gde je glavni lik junakinja sa traumom i psihičkim problemima, koja postaje svedok zločina. To su, naprimer, filmovi The Woman In The Window sa Ejmi Adams, ili The Girl On The Train sa Emili Blant. Kristen Bel igra slikarku Anu, koja se nakon smrti ćerke i razvoda, odala alkoholu. Kada se u kuću preko puta useli novi komšija, zgodni udovac sa malom ćerkom, ona postaje opsednuta njima; ali onda komšijina devojka stjuardesa bude ubijena, što Ana vidi kroz prozor. Kasnije, svi je uveravaju da se zločin nije dogodio, i da je to njena halucinacija usred alkoholizma. Neki od detalja koje parodiraju su mi bili baš smešni na glupavo duhovit način (naprimer razlog smrti Anine ćerke ili Anina fobija od kiše), ali mislim da je trebalo da još više preteraju sa karikiranjem žanra trilera.

DRAMA


LAW & ORDER: Sezona 21 (Ocena 3/5)
Kultna serija Law & Order, koja prati detektive iz Njujorka koji istražuju zločine, a potom tužioce koji izvode kriminalce pred lice pravde, se emitovala 20 sezona, da bi se završila 2010. godine. Sada se vraća na kanal NBC sa 21. sezonom, i nema tu neke prevelike promene, niti je potrebno gledati stare sezone ili čak svaku epizodu, jer je ovo tipični procedural gde je svaki put novo ubistvo u pitanju. Često se bave temama popularnim u medijima, pa je u prvoj epizodi ubijen pevač optužen za silovanje što je slično sa slučajem komičara Bila Kozbija; u drugoj epizodi je žrtva direktor kompanije koja je nalik korporaciji Teranos razotkrivena da je lažirala medicinske podatke; u trećoj je ubijena influenserka koja je putovala kombijem, slično kao ubistvo Gabi Petito koju je ubio verenik; ili četvrta epizoda gde je ubijen sudija, koji je teniserki dodelio oca za staratelja, za šta je inspiracija bio slučaj Britni Spirs. Ovo je daleko od serije koja pomera granice televizije i stvara umetnost, ali nekada je prijatno gledati nešto gde je svaka epizoda priča za sebe.


KILLING EVE: Sezona 4 (Ocena 3/5) Ja sam obožavao seriju Killing Eve u prvoj sezoni, za koju je zaslužna Fibi Voler-Bridž, koja je stvorila i sjajnu komediju Fleabag. Ona je Fleabag završila posle dve kratke sezone, a napustila Killing Eve posle prve. Drugu sezonu je preuzela Emerald Fenel, koja stoji iza sjajnog filma Promising Young Woman, a potom je svaku sezonu pisala nova scenaristkinja. Možda je zato opadao kvalitet sa svakom novom sezonom, pa se igra mačke i miša između špijunke Iv i plaćene ubice Vilanel – nekada puna tenzije – sada pretvorila u nešto već viđeno i ne toliko originalno. Ovo je, srećom, poslednja sezona, pa ćemo videti konačan okršaj Iv i Vilanel, gde će se ili smuvati ili ubiti jedna drugu. Gluma Sandre Ou kao Iv i Džodi Komer kao Vilanel su i dalje sjajne, lokacije širom sveta, špijunska akcija, intrige i izdaje drže pažnju, ali ne sa toliko stila kao na početku.


Dve solidne krimi miniserije stižu iz Britanije, a to su Four Lives i The Teacher. Four Lives ima tri, a The Teacher četiri epizode, pa su lake za gledanje, iako se bave teškim temama. Naročito je teža, ali i bolja FOUR LIVES (Ocena 4/5) sa BBC-a koja prati ubistva mladih homoseksualaca iz 2014. i 2015. godine. Ubica koji je prozvan The Grindr Killer ih je nalazio na društvenim mrežama, a policija se nije previše bavila zločinima; pa je bila na rodibini i prijateljima žrtava da preuzmu inicijativu i otkriju ubicu.


Glumica Šeridan Smit igra majku jedne žrtve u Four Lives, a u seriji THE TEACHER (Ocena 3/5) takođe igra naslovnu ulogu. Ona glumi promiskuitetnu nastavnicu engleskog, koja nakon jednog pijanog izlaska kog se ne seća biva optužena da je imala seks sa učenikom. Ona odlučuje da prihvati kaznu, ali i promeni svoj život i otkrije istinu.


Sada sledi nekoliko miniserija, koje su zasnovane na istinitim događajima, a bave se ubistvima, zločinima i skandalima koji su se dogodili u skorijoj prošlosti. Većina dolazi sa striming servisa koje su okupili brojne poznate glumce, odlično transformisane da igraju prave ličnosti. INVENTING ANNA (Ocena 4/5) dolazi sa Netflixa i kreirala je Šonda Rajms, koja stoji iza Uvoda u anatomiju. Džulija Garner igra Anu Sorokin, mladu Ruskinju, koja se pretvarala da je nemačka naslednica Ana Delvi, kako bi prevarila njujoršku elitu i živela na račun bogatih i slavnh prijatelja. Ona je pokušala da započne svoj biznis, ali su je prevare i laži koštale svega, pa je završila u zatvoru. Serija je rađena po članu novinarke, čiji lik intervjuiše Anu i ljude bliske njoj, pa od svih dobijamo drugačiju vizuru Ane – od sposobne i opasne prevarantkinje do naivne devojke koja je zaista verovala u sopstvene laži.


Sa Hulua dolaze tri serije, Pam & Tommy, The Dropout i The Girl From Plainville. PAM & TOMMY (Ocena 4/5) prati skandal koji je nastao u Holivudu i širom sveta kada je ukraden privatni porno snimak seks bombe 90ih Pamele Anderson i njenog muža, rok zvezde, Tomija Lija. Pratimo i majstora, kog igra Set Rogen, kome je Tomi ostao dužan za renoviranje kuće, pa je ukrao sef u kome se nalazio snimak, kao i burnu vezu i brak Pamele i Tomija koji su se venčali na plaži posle četiri dana poznavanja. Britanka Lili Džejms je apsolutno sjajna kao Pamela, i prikazuje njenu emotivniju stranu dok su se svi fokusirali na njen fizički izgled; kao i Sebastijan Sten kao večito besni i impulsivni Tomi.


Možda najbolju ulogu u svojoj karijeri ostvaruje i Amanda Sajfred, kao Elizabet Holms u seriji THE DROPOUT (Ocena 4/5). Elizabet Holms je oduvek bila briljantna i pametna, ali i bolesno željna uspeha, i da bude kao njen idol Stiv Džobs. Nakon što je odustala od koledža, odlučila je da osnuje svoju kompaniju Teranos i dolazi na ideju o produktu koji može da prepozna razne bolesti na osnovu jedne kapi krvi. Vešto manipulišući investitorima i medijima, prodajući sebe kao vizionarku, osnovala je ogromnu kompaniju bez ikakvog pravog pokrića. Produkt koji uopšte nije radio je prodat lancu marketa, gde su ljudi mogli bezbolno i brzo da testiraju krv, ali ubrzo se kula od karata srušila i istina je izašla na videlo. Amanda kao Elizabet u početku igra nesigurnu i asocijalnu, ali ambicioznu devojku, koja polako menja imidž, stil života i način govora kako bi sebe prikazala kao uspešnu ženu, koju sada čeka suđenje.


THE GIRL FROM PLAINVILLE (Ocena 4/5) prati slučaj u kome se jedan tinejdžer Konrad Roj 2014. godine ubio. Ispostavlja se da se on tajno dopisivao sa devojkom po imenu Mišel Karter, koja njegovim i svojim roditeljima i prijateljima predstavlja njihov odnos kao vezu punu ljubavi, ali istina je ta da je Mišel ubedila već depresivnog Konrada da sebi oduzme život. Ona se pred ljudima predstavlja kao savršena devojka koja je tragično izgubila ljubav svog života, i El Faning je odlična u ulozi dvolične i narcisoidne ličnosti koja se hrani sažaljenjem. Zanimljiva je Mišelina opsesija tinejdžerskom serijom Glee i glumicom Leom Mišel, čiji je dečko i partner iz serije Kori Montit preminuo od droge, pa bukvalno koristi njene replike kada je pričala o svom gubitku.


THE THING ABOUT PAM (Ocena 4/5) dolazi sa NBC-a, i Rene Zelveger igra Pamelu Hap, ženu koja deluje kao savršena supruga, majka i poslovna žena, ali je zapravo jedna ogorčena i slave željna psihopata. Naime, ona je ubila svoju prijateljicu koja boluje od raka, kako bi dobila njen novac od osiguranja koji joj je prepisala pre smrti. Za ubistvo je optužen žrtvin muž, zahvaljujući Peminom svedočenju tokom suđenja, a Pem se pravi da želi novac da iskoristi da pomogne ćerkama svoje pokojne prijateljice. Svi veruju Pem, osim advokata koji je branio osuđenog i on počinje da skuplja dokaze protiv ove naizgled dobre žene. Rene Zelveger je neprepoznatljiva u ovoj ulozi i sjajno prikazuje različite nijanse Peminog lika; a serija je i pored teme kojom se bavi puna crnog humora, što su joj neki zamerili jer se bavi istinitim zločinom.


WECRASHED (Ocena 4/5) dolazi sa Apple TV+ i glavne uloge igraju Džared Leto i En Hatavej. Oni igraju bračni par Adama i Rebeku iz Njujorka: u stvarnosti, Adam je biznismen, koji je stvorio startap kompaniju WeWork, koja predstavlja komunalno radno mesto za različite biznise; a Rebeka je neuspešna glumica i rođaka Gvinet Paltrou. Adam svojom harizmom i netipičnim metodama rada i života (naprimer, dolazi bos na pres konferencije i sastanke) privlači investitore, isto kao što je privukao Rebeku, prodavajući im razne ideale i ideje koji bi posao i svet učinili boljim mestom. Ipak, ubrzo se otkriva da je on samo još jedan prevarant bez ijedne originalne ideje, željan samo uspeha, slave, novca i divljenja drugih. Ne znam šta je razlog što smo ove godine dobili brojne miniserije koje se bave takvim istinitim događajima i stvarnim ljudima, ali izgleda da oni pokazuju kakva se realnost krije iza ‘Američkog sna’.

FANTAZIJA I SF


A DISCOVERY OF WITCHES: Sezona 3 (Ocena 2/5)
Poslednja sezona ove romantične fantazije zasnovana na trilogiji romana i dalje prati vešticu Dajanu i vampira Metjua, čija je ljubav zabranjena u svetu u kom veštice, vampiri i demoni ratuju jedni protiv drugih. Oni su se na kraju druge sezone vratili u sadašnjost, i još veća im pretnja stoji nad glavom jer se rat između vrsta zaoštrava, a Dajana je i trudna. Iako volim serije ovog tipa, A Discovery Of Witches je bila suviše dosadna i falilo joj je uzbuđenje i strava kakvu bi serija o vampirima i vešticama trebala da ima.


SERVANT: Sezona 3 (Ocena 3/5) Najavljeno je da će četvrta sezona horor serije Servant biti poslednja, pa je ova sezona samo zagrevanje za kraj. To je priča o paru koji je izgubio bebu, dadilji sa naizgled natprirodnim moćima koja je pobegla iz kulta i misterioznoj bebi koja se pojavila u njihovom domu. Klaustrofobični ugođaj iz prve dve sezone je zamenila druga vrsta paranoje od stranaca, kako komšija i prijatelja koji prete da otkriju istinu o tome šta se dešava sa ovom porodicom, tako i kulta koji juri dadilju. Sve je više lokacija van kuće i brojnih novih likova, a sam kraj sezone i napeti poslednji minuti finala su učinili da iščekujem četvrtu sezonu.


DMZ (Ocena 3/5) je distopijska miniserija sa HBO Max, u kojoj Rosario Doson igra bolničarku iz Njujorka, koji je u haosu nakon drugog građanskog rata. Ona se tokom evakuacije odvojila od sina, koji je ostao u demilitarizovanoj zoni, i posle osam godina uspeva da se probije do tamo i kreće da ga traži. Tim delom vladaju bande, kriminal, nasilje, glad i ubistva, a ona otkriva da je njen voljeni sin postao opasan kriminalac. Serija je bazirana po istoimenom stripu, i ima veoma zanimljivu premisu i likove, ali u samo četiri epizode pomalo je nedovoljno razvijena.


THE BOYS PRESENTS: DIABOLICAL (Ocena 3/5) je animirani spin-of Amazonove hit serije The Boys. The Boys govori o grupi superheroja, koji su zapravo veoma loši ljudi, pa se grupa običnih građana udruži protiv njih. Originalna serija je prepuna nasilja, i toga ne manjka ni u animiranom spin-ofu. Svaka epizoda je drugačija, i prati nove likove od kojih neke znamo iz originalne serije, a neki su novi. Stil animacije je različit, pa je jedna epizoda poput klasičnih crtaća, druga poput animiranog hita Rik i Morti, treća kao stripska verzija The Boys, pa anima, itd. Iako nam se neka epizoda ne dopadne, s obzirom da je antologija, sledeća će nam možda biti više po ukusu, a i kratke epizode su samo mali aperitivi da nas drže sitima dok ne stigne prava poslastica – treća sezona serije The Boys.

5 мишљења на „SERIJE: MART 2022

  1. Повратни пинг: NAJBOLJE IZ 2022. (ZA SADA) | Knjige, filmovi, serije

  2. Повратни пинг: SERIJE: JUL 2022 | Knjige, filmovi, serije

  3. Повратни пинг: SERIJE: ZIMA 2023 | Knjige, filmovi, serije

  4. Повратни пинг: FILMOVI I SERIJE: JUL 2023 | Knjige, filmovi, serije

  5. Повратни пинг: SERIJE: SEPTEMBAR 2023 | Knjige, filmovi, serije

Постави коментар