FILMOVI: MAJ I JUN 2022

KOMEDIJA


CHA CHA REAL SMOOTH (Ocena 5/5) Prvi film Kupera Rajfa, Shithouse, za koji je pisao scenario, režirao ga i igrao glavnu ulogu, mi se dosta dopao. Njegov drugi film, Cha Cha Real Smooth, dosta poseća na taj prvenac, i u njemu Kuper igra Endrua, koji je tek završio koledž i nije siguran šta želi od života. Devojka mu je otišla u Barselonu, on se useljava kod bipolarne majke, očuha i mlađeg brata, i zaposli se u restoranu brze hrane u tržnom centru. Kad bude pratio brata na Bar Micvu, otkriće svoj talenat da pokrene ljude da partijaju i igraju, pa počne da radi kao animator za dečije zabave. Tu se zbližava sa samohranom majkom Domino, i njenom autističnom ćerkom Lolom, i zaljubi se u Domino, ali ona je verena za uspešnog advokata. Endruov lik je dobra osoba, pomalo smotana i nesnađena, ali uvek iskren. I ostali likovi u ovom filmu su dobri ljudi, i drama ne proizilazi iz njihovih konflikta, već iz realističnih životnih situacija koje znaju da budu i duhovite. Ovo je lagana dramedija, kakve smo viđali dosta puta, ali Kuper Rajf pokazuje da je mladi režiser na koga treba obratiti pažnju.


FIRE ISLAND (Ocena 5/5) Ova romantična komedija, u kojoj je scenarista i glavni glumac komičar Džoel Kim Buster, prati grupu prijatelja homoseksualaca koje odlaze u poznato gej odmaralište Fajer Ajland u državi Njujork. Dvojica najbližih prijatelja u grupi su azijskog porekla, i zgodniji Noa odlučuje da pomogne stidljivom Hauiju da nađe dečka. Ipak, obojica će otkriti ljubav, ali ne jedan sa drugim kako bi inače ispalo, pa je ovo i sjajan film o prijateljstvu. Takođe je i o savremenom gej životnom stilu, neobaveznim seks kombinacijama ali i ljubavi i zajednici. Inspirisan je romanom Džejn Ostin, Gordost i predrasude.


GOOD LUCK TO YOU, LEO GRANDE (Ocena 5/5) Britanska udovica Nensi unajmi mladog žigola Lea, kako bi joj pružio prvi orgazam u životu. Mi pratimo nekoliko njihovih susreta, gde se ovo dvoje ljudi – hladna bivša nastavnica u religioznoj školi i pametan dečko neobičnog zanimanja – zbližavaju i otkrivaju više jedno o drugom. I Ema Tomson i Daril Mekormak su sjajni u svojim ulogama, gde su se ogolili, kako i fizički, tako i emotivno.


SENIOR YEAR (Ocena 1/5) Ova tinejdžerska komedija uzima sve najgore klišee iz tog žanra i nimalo nije smešna. Komičarka Rebel Vilson igra stariju verziju popularne srednjoškolske navijačice, koja je nakon nezgode tokom navijanja pala u komu, i budi se posle 20 godina. Ona se vraća u školu, ubeđena da će joj život biti savršen ako nastavi tamo gde je stala. Totalno predvidljivo i loše, ovaj film deluje kao neka loša tinejdž komedija od pre dvadesetak godina.


THE BUBBLE (Ocena 1/5) Satire na filmsku industriju postoje skoro koliko i ona sama, i ovaj film prati grupu razmaženih glumaca, nesposobnog režisera i producente koji žele da drže sve pod kontrolom, dok pokušavaju da snime film tokom pandemije Kovida 19. U pitanju je šesti nastavak hit franšize o čudovištima, i niko nije preterano oduševljen što će snimati u ‘mehuru’, odnosno izolovani u luksuznom hotelu ispred zelenog ekrana. Režiser Džad Apatov stoji iza nekih od najboljih savremenih komedija, ali ovde je sve potpuni promašaj. Njemu se često zamera da su mu filmovi predugi, pa tako i ovde film traje i traje, a posebne radnje nema, već sve deluje kao skup nasumnično nabacanih momenata. Likovi flertuju, svađaju se, snimaju Tik Tok plesove, i polako lude zatvoreni, a i mi gledaoci sa njima jer je ovo potpuno gubljenje vremena. Svi poznati glumci koje je okupio deluju da su se dobro zabavljali na snimanju, upravo tokom pandemije, ali krajnji rezultat je toliko loš i neduhovit da ne vredi gledanja.


THE UNBEARABLE WEIGHT OF MASSIVE TALENT (Ocena 4/5) Za razliku od filma The Bubble, The Unbearable Weight Of Massive Talent je dobra komedija o holivudskim zvezdama; u ovom slučaju, to je Nikolas Kejdž, koji ovde igra fiktivnu verziju sebe. Kejdž je filmska zvezda, poznat po Oskarom nagrađenim filmovima i blokbasterima, ali i filmovima sa B liste, koje je snimao samo zbog novca i dugova. U ovom filmu, on je razveden, ne razume se najbolje sa ćerkom tinejdžerkom i karijera mu je na zalasku. Kada ga fan pozove na Majorku, Kejdža regrutuju CIA agenti jer je fan, koji želi da provede sa njim rođendan u zamenu za milion dolara, zapravo kriminalac koji je oteo ćerku političara. Tu počinje ova solidna mešavina komedije i akcije, sa Nikolasom Kejdžom koji je očito spreman da se sprda na svoj račun i svoju karijeru, uz brojne reference na njegove prethodne filmove.

DRAMA


DOWNTON ABBEY: A NEW ERA (Ocena 4/5) Britanska serija Dauntonska opatija je nakon šest sezona imala i prvi film, a ovo je nastavak tog filma iz 2019. godine. U seriji smo pratili aristokratsku porodicu Kroli, koja traži naslednika za velelepno imanje jer imaju tri ćerke, ali i živote njihove posluge pre, tokom i posle Prvog Svetskog rata. Sudar tradicije i nadolazećeg modernog doba iz ranijih sezona je kasnije zamenila melodrama počev sa smrću nekih od glavnih likova, ali ovaj film ima i komičnih elemenata. Kako ima mnogo likova, što od članova porodice do njihove posluge, ne dobijaju svi jedak tretman, i film je podeljen u dve priče – u jednoj filmska ekipa dolazi na imanje da snima film, a u drugoj neki od članova porodice odlaze u Francusku da reše spor oko nasledstav vile. Ne verujem da će se ljudima koji nisu gledali seriju ovo dopasti, ali meni je kao fanu ranijih sezona serije bilo drago da vidim neke likove i njihove dalje sudbine.


ISTORIJSKI


THE NORRTHMAN (Ocena 5/5) Nakon horora Veštica iz 2015. i crno-belog filma Svetionik iz 2019. godine, režiser Robert Egers stoji iza ove mešavine akcije, istorijskog filma i fantazije. Inspirisan legendom po kojoj je Šekspir dobio inspiraciju za Hamleta, pratimo vikinškog princa Amleta kog igra Aleksandar Skarsgard, koji je u bekstvu kad mu stric ubije oca kralja i oženi mu majku. Odrasli Amlet postaje ratnik i kreće u osvetu. Film je dosta nasilan i mračan po tematici, ali je odlično snimljen, i kombinujući istorijske detalje sa nordijskom mitologijom donosi sjajnu priču o osveti, časti i iskupljenju.


AVANTURA


THE LOST CITY (Ocena 4/5) Sandra Bulok igra spisateljicu avanturističkih romana, koja odlučuje da se povuče iz javnosti nakon smrti muža. Nju kidnapuje milijarder kog igra Danijel Radklif, jer veruje da ona zna pravu lokaciju blaga na jednom ostrvu. Nju spasi lik kog igra Čening Tejtum, model sa naslovnica njenih romana. Iako se u početku ne podnose, ubrzo se njih dvoje zbližavaju tokom avanture u džungli, i ovu pomalo predvidljivu romkom avanturu vadi upravo hemija između Sandre Bulok i Čeninga Tejtuma.

UNCHARTED (Ocena 3/5) Mladi lovac na blago Nejtan Drejk se udruži sa Viktorom ‘Salijem’ Salivanom, poznanikom svog nestalog brata, kako bi pronašli izgubljeno blago pre zlikovaca. Inače harizmatični Tom Holand i Mark Volberg su ovde izgubljeni u klišeiziranim likovima Nejta i Salija, kao i Antonio Banderas koji je protraćen kao negativac. Ovo podseća na avanture poput Indijane Džonsa, Lare Kroft ili Nacionalnog blaga, pa iako je rađeno po popularnoj video igri, sve je nekako predvidljivo i zaboravljivo odmah nakon gledanja.


TRILER


DEEP WATER (Ocena 3/5) Patriša Hajsmit je poznata po psihološkim trilerima poput Talentovani gospodin Ripli, i ovo je adaptacija njenog romana iz 1955. smeštena u savremenu Luizijanu. Ben Aflek i Ana de Armas igraju bračni par sa malom ćerkom, koji su naizgled savršeni; ali ona je serijska preljubnica, dok je on možda odgovoran za ubistvo njenog nestalog ljubavnika. Sam zaplet nije loš i gluma je dobra, ali je film nekako zbrzan i mislim da je trebao biti više erotičan i napetiji nego ovo što smo dobili, kao i da je karakterizacija likova trebala biti dublja.


FRESH (Ocena 5/5) Fresh počinje skoro kao neka romantična komedija, gde pratimo devojku Nou, koja odlazi na loš sastanak, i rešava da digne ruke od izlazaka. Ona u supermarketu upozna simpatičnog Stiva, plastičnog hirurga, i oni započnu vezu. Noa nema nikoga u životu, osim jedne bliske prijateljice, i kada je Stiv pozove da provedu vikend zajedno ona pristaje, i tu film prelazi u triler. Stiv joj drogira piće, veže je i prizna da planira da proda njeno meso bogatašima koji uživaju u tabuu jedanja ljudskog mesa. Tu počinje Noina borba za preživljavanje, a ona nije jedina koju je Stiv zarobio. Dejzi Edgar-Džouns i Sebastijan Sten su sjajni u svojim ulogama, i ovaj psihološki triler drži pažnju celim svojim trajanjem, zahvaljujući odličnim preokretima u priči. Preporučujem da ništa ne jedete dok gledate ovaj film, a videćete i zašto.

HOROR


CRIMES OF THE FUTURE (Ocena 1/5)
Dejvid Kronenberg se smatra jednim od najboljih režisera podžanra horora poznatog kao body horror, gde je fokus na traumama i transformacijama ali i fetišizaciji ljudskog tela. On se tim temama vraća u ovom filmu, smeštenom u distopijsku budućnost gde ljudi više ne osećaju bol i u njihovim telima se stalno razvijaju novi organi. Umetnik (Vigo Mortesen) i bivši hirurg (Lea Sejdu) pred publikom izvode operacije, gde ona vadi novonastale organe iz njegovog tela. U priču se uključuju tajne organizacije i brojni likovi od kojih svako ima svoju agendu povezanu sa tim novim korakom u ljudskoj evoluciji. Meni se film nije dopao zbog nepotrebno komplikovane radnje, scene operacija i telesnog horora nisu bile jezive ili grozne jer su efekti izgledali jako jeftini, a sve teme po kojima je Kronenberg zagrebao kao da nisu dovoljno razrađene, što čudi s obzirom da je ovo rađeno po njegovom starom scenariju na kome je dugo radio. Možda bi mlađi Kronenber bio inventivniji da je snimio ovaj film ranije, ovako ovo je samo pretenciozan i loš pokušaj umetničkog horora koji bi da bude dobok, a zapravo nije.


MASTER (Ocena 4/5) Ovaj se bavi temom rasizma u Americi kroz horor, slično kao i film Get Out. Smešten u svet elitnog univerziteta u Novoj Engleskoj, pratimo dve Afroamerikanke. Jedna je brucoškinja koja ima košmare i vizije, jer univerzitet prate legende o veštičarenju i soba koju je dobila je ranije pripadala crnoj devojci koja se ubila. Druga je profesorka koja dolazi na čelo univerziteta i mora da balasnira između ostalih profesora, studenata i rasističkih incidenata koji se dešavaju. Dobro su prikazane mikroagresije koje likovi trpe zbog svoje boje kože i položaja na univerzitetu, ali je sve i pomalo zbrkano i nefokusirano.


MEN (Ocena 4/5) Udovica Harper iznajmi imanje na britanskom selu, pokušavajući da provede miran odmor. Njen nasilni suprug se ubio nakon što mu je tražila razvod. Da njene traume sa muškarcima nisu gotove, shvatamo kad muškarci iz sela počnu da na neki način terorišu Harper – od vlasnika imanja, čoveka koji je prati i šeta se go po imanju, do vikara koji je okrivi za suprugovu smrt, policajca koji je uhapsio golog čoveka, i čudnog tinejdžera. Sve njih glumi isto glumac Rori Kiner, pa on i Džesi Bakli koja igra Harper skoro sami nose film. Režiser Aleks Garland je u svom prvencu Ex Machina iz 2014. snimio psihološki SF film sa samo nekoliko likova na par lokacija, a u drugom filmu, SF hororu Annihilation, priroda je bila ta koja teroriše ljude. Ovaj film, njegov treći, deluje kao mešavina ta dva, pa imamo dvoje glumaca (iako jedan igra više likova), a seoski krajolik u kome se Harper nalazi doprinosi osećaju jezive atmosfere. Da li je to što sve muške likove igra isti glumac metafora za zlodela koja muškarci čine ženama kroz patrijarhat ili je lik Harper paranoična ostaje na gledaocu da odluči; a film ima nekoliko solidnih scena strave.


THE CURSED (Ocena 4/5) Ovaj gotski horor film, smešten u 19. vek, ima sjajnu atmosferu. Sve je puno magle, tame i straha od nepoznatog, u periodu kada se nauka razvijala, a sujeverje bilo i dalje duboko ukorenjeno. Pratimo zemljoposednika, koji ubije Cigane koji su mu naselili imanje, pa na njegovu porodicu bude bačena kletva. Ubrzo njegov sin postaje vukodlak, i dolazi patolog da istraži slučaj. Meni se dopao ovaj horor, iako je na momente razvučen, ali je svakako dobar dodatak ne tako često viđenom podžanru horora o vukodlacima.


UMMA (Ocena 3/5) Umma je korejski naziv za majku, i u ovom hororu pratimo samohranu majku Amandu, koju počne da proganja duh njene pokojne majke. Amanda je promenila ime dolaskom u Ameriku, sa ćerkom tinejdžerkom Kris živi na farmi, gde uzgajaju pčele i proizvode med, i izbegava električnu energiju i savremenu tehnologiju. Jasno je da Amanda krije traumu iz prošlosti, koju Kris otkrije kad se Amandin ujak pojavi i saopšti da je Amandina majka umrla. Amanda želi da zaštiti Kris, ne shvatajući da stvara traumu koja se prenosi sa generacije na generaciju poput duha koji ih proganja. Sandra Ou je standardno dobra u ulozi Amande, ali sem toga što kombinuje korejsku mitologiju sa američkim ruralnim hororom, film nije ništa posebno.


X (Ocena 5/5) Sve što je ovogodišnji rimejk Teksaškog masakra motornom testerom želeo da bude, a nije mu pošlo za rukom, uspelo je hororu X. Smešten u ruralni Teksas 1970-ih, pratimo grupu ljudi iz jeftine porno industrije, koji dolaze na farmu ostarelog bračnog para da tajno snime niskobudžetni porno film. Vlasnici farme ne znaju njihov pravi razlog dolaska, ali onda nakon sporog i napetog uvoda, starica Perl počne da ih ubija jednog po jednog. Ovo je sjajan slešer film, inspirisan klasicima tog doba, koje klišee vešto preokreće za gledaoce nagledane sličnih brojnih horora. Mia Got ovde igra porno glumicu Maksin Minks, ali i zahvaljujući maski i šminki i ostarelu Perl, i u planu je prednastavak koji će se baviti prošlošću misteriozne starice ubice, gde će njenu mlađu verziju u vreme Prvog Svetskog rata igrati Gotova.

FANTAZIJA


EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE (Ocena 5/5) Deluje da je ovaj film pomešao sve moguće žanrove, uključujući fantastiku, SF, komediju, dramu, akciju i avanturu, ali finalni rezultat nikako nije loš, već je film sjajan. Evelin je Kineskinja u Americi, koja je pod stresom zbog poreske službe koja proverava njenu perionicu; suprug želi da se razvede; sa ćerkom lezbijkom nema najsjajniji odnos; a i njen otac sa kojim nije baš bliska je došao iz Kine. Njen život se menja kada otkrije za postojanje multiverzuma i pretnje svetu koju samo ona može da zaustavi, pri čemu otkriva različite verzije sebe iz alternativnih života i koristi njihove talente i veštine da pobedi neprijatelje, ali i spasi svoju porodicu i čovečanstvo. Mišel Jeo je sjajna kao sve verzije Evelin, a ova mešavina žanrova je zapravo pružila veoma originalnu priču o životu imigranata i Kinesko-Američkoj kulturi; kao i o porodičnim traumama, ali i o ljubavi i prihvatanju između njenih članova; i nalaženju sreće u haotičnom svetu.


FANTASTIC BEASTS: THE SECRETS OF DUMBLEDORE (Ocena 3/5) Ja sam fan knjiga i filmova iz Hari Poter serijala, sa kojima sam odrastao, ali spin-of serijal Fantastične zveri me nekako uvek ostavi hladnim. Smešten decenijama pre Harijevog rođenja, u ovom trećem delu pratimo dalje pokušaje dobrih čarobnjaka, predvođenih Dambldorom, da zaustave zlog čarobnjaka Grindelvalda i njegove pristalice. O ljubavi i nekadašnjoj romansi između Dambldora i Grindelvalda smo dobili tek naznake, i mislim da bi priča bila efektnija da je to zastupljenije. Ono što fali ovom filmu jeste upravo magija odnosno osećaj čudesnosti koji su filmovi o Hariju imali. Taj svet jeste zanimljiv, ali je sve nekako hladno, previše razvučeno i ne tako zabavno u ovom serijalu.


SF


AFTER YANG (Ocena 4/5) Iako je After Yang naučno-fantastični film, ovde nema vanzemaljaca i intergalaktičkih ratova sa eksplozijama, već je jedna porodična priča o gubitku i uspomenama, smeštena u svet budućnosti naseljen klonovima i humanoidnim robotima. Bračni par Džejk i Kira su kupili robota Janga, da bude prijatelj, tutor i skoro stariji brat njihovoj usvojenoj ćerki Miki, a i kako bi je zbližio sa njenom kulturom jer je Mika Kineskinja, Džejk belac, a Kira crnkinja. Kada se Jang pokvari, Džejk pokušava da ga popravi i shvatamo da je robot bio jednak član te porodice. Usput, Džejk otkriva istinu o Jangovoj prošlosti, kojeg su nabavili kao polovnu robu umesto novog modela. Fanovima akcionih SF filmova ovo može bito dosadno, ali zapravo je ljudska drama smeštena u futuristički svet.


SPIDERHEAD (Ocena 2/5) Ovaj osrednji SF film prati zatvorenike, koji su za manju zatvorsku kaznu pristali da budu volonteri u eksperimentima, gde im daju razne lekove koji menjaju njihovo ponašanje. Jedan zatvorenik, kog igra Majls Teler, i naučnik koji vodi testove, kog igra Kris Hemsvort, se zbližavaju, ali onda zatvorenik počinje da shvata prave razloge za eksperimente. Film mi je bio dosta dosadan i predvidljiv.

SUPERHEROJSKI


DOCTOR STRANGE IN THE MULTIVERSE OF MADNESS (Ocena 4/5) Ovaj nastavak o superheroju Doktoru Strejndžu se više nadovezuje na miniseriju WandaVision, nego na njegov prvi film. Benedikt Kamberbač se vraća ulozi hiruga koji je postao čarobnjak, i ovaj put mora da spasi svet od svoje prijateljice iz tima Osvetnika – Vande Maksimov. Naime, nakon što je stvorila fiktivni svet iz sitkoma u seriji WandaVision, Vanda je shvatila šta je realnost i izgubila porodicu koju je stvorila. Vanda juri tinejdžerku Ameriku Čavez, koja može da putuje kroz multiverzume, kako bi pronašla alternativni univerzum u kom njena dva sina postoje. Film je dosta zanimljiv, iako je s obzirom da se bavi multiverzumima mogao biti još luđi i otkačeniji; ali neke reference na likove iz Marvelovog bogatog kanona su pun pogodak. Po meni, ovaj film nosi Elizabet Olsen kao negativka, a zapravo je jedna tragična figura, pa je ovo više njen film i nastavak odlične WandaVision, nego Doktor Strejndžov.


MORBIUS (Ocena 2/5) Morbius je Marvelov stripski antiheroj, kao i Venom, koji je Spajdermenov negativac, ali nije deo zvaničnog Marvel univerzuma koji čine Osvetnici. Kompanija Soni, koja ima pravo na te likove (a deli Spajdermena sa Marvelom), želi da napravi svoju franšizu baziranu na Spajdermenovim negativcima. To je donekle pošlo za rukom liku Venoma pre svega zahvaljujući Tomu Hardiju, ali Džared Leto mi se nije naročito dopao u liku naučnika, koji zbog svoje bolesti radi na eksperimentu koji ga pretvara u vampira. Film je dosta zbrzan i ne tako dobro snimljen, ali i pored toga je ostavljen prostor za nastavak i uvođenje Morbiusa u zajednički film sa preostalim Spajdermenovim negativcima.

DOKUMENTARNI

HALFTIME (Ocena 4/5) Globalna pop zvezda Dženifer Lopez je 2020. godine napunila 50 godina, producirala je i igrala glavnu ulogu u hit filmu Hustlers i nastupila tokom poluvremena finalne utakmice Nacionalne fudbalske lige poznatom kao Superboul. Ovaj dokumentarac prati tu godinu u njenom životu. Iako je počela kao plesačica, Džej Lo se uspešno prebacila u filmsku industriju, gde su je kritičari hvalili zbog filmova poput Selena, biografskom filmu o tragičnoj Latino pevačici. Nakon toga, uspešno se preorijentisala na karijeru u pop muzici i ulogama u uglavnom romantičnim komedijama, a o njenom privatnom i ljubavnom životu, ali i imidžu dive, se često pisalo u tabloidima. Vidimo da Dženifer nikad nije bila u potpunosti prihvaćena od strane Holivuda u smislu nagrada, pa ne čudi što joj je bila bitna nominacija ili čak pobeda za ulogu striptizete u filmu Hustlers. I nastup na Superboulu je morala da deli sa drugom Latino pop zvezdom Šakirom umesto da nastupa sama, i želela je da ubaci političku poruku o deci imigranata iz Meksika u kavezima zbog Trampove administracije. Iako su se čelnici NFL-a bunili, na kraju je njena ćerka nastupila sa njom u kavezu, uz Dženiferinu pesmu ‘Let’s Get Loud’ pomešanu sa ‘Born in the U.S.A.’. Zanimljiv je detalj prikazan u intervjuu sa početka njene karijere gde Dženifer kaže da ne želi pesme koje imaju političku i društvenu poruku, i da snima samo ljubavne pesme, sa Džej Lo danas koja želi da prikaže svoje poreklo Portorikanke i uticaj svoje porodice imigranata kojima je Amerika omogućila da ostvare ‘Američki san’. Džej Lo se uspešno transformisala tokom svoje karijere, iako je zapravo uvek ostajala ‘Jenny from the Block’, i ovaj dokumentarac pokazuje zašto je zvezda – iako je jasno da je i on snimljen ne kako bi previše otkrio njenu unutrašnju stranu, nego da učvrsti njen brend.


THE TINDER SWINDLER (Ocena 4/5) Upoznati nekoga onlajn se smatralo tabuom sve dok društvene mreže i aplikacije poput Tindera nisu normalizovale upoznavanje na taj način. U principu, u čemu je razliku između upoznavanja nekoga u izlasku, gde je prvi kontakt samo uvod za dalje upoznavanje i započinjanje veze. Ipak, neki ljudi koriste društvene mreže i dejting aplikacije za prevare, lažno se predstavljajući. Jedan od njih je čovek koji se predstavlja kao naslednik porodice koja trguje dijamantima Lev Leviev. Njegov profil prikazuje bogatog i harizmatičnog internacionalnog čoveka. Kroz intervju sa dve žene, od kojih je sa jednom započeo romantičan a sa drugom prijateljski odnos, otkrivamo da Lev ne postoji kao prava ličnost, već je u pitanju prevarant koji koristi tuđi novac i prikaz luksuza da ih obrlati, a zatim i ubedi ih da mu pozajmljuju velike sume novca, kako bi dalje varao druge žene. Čudilo me je kako su dve obrazovane i privlačne žene pale na ovakvu prevaru, ali kada živimo u svetu instant zadovoljstva i želje za brzom konekcijom zapravo nije čudno kako je prevarant sa Tindera uspeo da ih zavede. Na momente film podseća na triler i pokazuje koliko je daleko ‘Lev’ išao da održi svoju maskaradu.


WHAT IS A WOMAN? (Ocena 3/5) Konzervativni politički komentator Met Volš u svom dokumentarcu postavlja naizgled jednostavno pitanje: šta je žena? On se zapravo bavi temom trans ljudi, odnosno osoba kojima je na rođenju dodeljen muški pol na osnovu genitalija, koji kasnije shvataju da su drugog pola i odluče da ga promene. Volš intervjuiše psihologe, psihijatre, doktore, trans aktiviste, akademike, kao i ljude na ulicama Amerike i pleme iz Afrike, i deluje da niko nema odgovor na njegovo pitanje. Većina ljudi koji podržavaju trans prava deluju nespremno na odgovore i spremni su da prekinu intervju, a i sam Met Volš iskazuje transfobične stavove, kad se uzme u obzir njegova dečija knjiga o dečaku koji odluči da bude morž. On dosta pojednostavljuje komplikovano pitanje i kompleksnu situaciju, mada neke činjenice poput zarade farmakoloških kompanija i zdravstenih problema usred operacija i primene hormona deluju zabrinjavajuće, jer nema dugoročnih istraživanja o posledicama. Jasno je kom stavu naginje Met Volš, pa je i sam dokumentarac više anti nego pro trans; ali svakako otvara prostor za važnu diskusiju, nevezano da li je sa liberalne levičarske strane ili tradicionalnije i konzervativne desne. Da li je pol društveni konstrukt ili biološki? Šta je sa lobijima i propagandom? Met Volš je zagrebao po većini tema, ali nije pružio drugu stranu – nema razgovora sa trans ljudima koji su zadovoljni svojom tranzicijom. Mislim da jedino pokušajem dijaloga između suprotnih mišljenja i kompromisnim prihvatanjem može se doći do rešanja oko ovakve teme, jer nije isto izjednačavati nečiji pol i seksualnost sa rodnom disforijom, naročito kada su statistički trans ljudi skloniji suicidu usred depresije i neprilagođavanja. Naravno, tu su i primeri zlostavljanja prikazani kroz upotrebu muških i ženskih toaleta, kao i učešće i pobede trans sportistkinja u ženskim takmičenjima. Film ne nudi definitivne odgovore jer ih i nema, iako je jasno da ideološki naginje konzervativnim stavovima (što Volš i ne krije), ali otvara zanimljiv i bitan dijalog.

5 мишљења на „FILMOVI: MAJ I JUN 2022

  1. Повратни пинг: NAJBOLJE IZ 2022. (ZA SADA) | Knjige, filmovi, serije

  2. Повратни пинг: NOVI STENDAP SPECIJALI 2022 | Knjige, filmovi, serije

  3. Повратни пинг: FILMOVI: JUL 2022 | Knjige, filmovi, serije

  4. Повратни пинг: FILMOVI: OKTOBAR 2022 | Knjige, filmovi, serije

  5. Повратни пинг: NAJBOLJI FILMOVI I SERIJE IZ 2022. | Knjige, filmovi, serije

Постави коментар